Brief

Brief

Zbudowanie świadomości nowych opakowań pianek Ptasie Mleczko®.

O E.Wedel:
To najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce, która od 1851 roku dostarcza swoim konsumentom radość i przyjemność płynącą z intensywnego i głębokiego smaku najlepszej jakości czekolady. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle i batony.

O piankach Ptasie Mleczko®:
Pilnie strzeżona receptura niepowtarzalnego produktu powstała już w 1936 roku w pracowni Jana Wedla. Polacy pokochali smak pianek Ptasie Mleczko®, które stały się kultowym produktem marki E.Wedel. W tym roku opakowania pianek przeszły przełomową zmianę designu. Siedem wariantów smakowych unikalnej polskiej słodyczy zyskało nowe printy pudełek, zaprojektowane przez siedmiu utalentowanych polskich artystów młodego pokolenia.

Wyzwanie:
Naszym celem było zbudowanie świadomości zmiany szaty graficznej opakowań pianek PM® i szerokie zaprezentowanie nowych wzorów, przy jednoczesnym pozycjonowaniu E.Wedel jako marki wspierającej sztukę i współpracującej z artystami.  W ramach kampanii przedstawiliśmy historię pianek PM® oraz metamorfozy ich opakowań na przestrzeni lat.

Rozwiązania

Rozwiązania

Media relations

Aby szeroko poinformować media, na początku kwietnia 2019 wysłaliśmy do dziennikarzy materiały prasowe wraz z infografiką prezentującą historię produktu i jego opakowania. W celu budowania trwałych relacji aranżowaliśmy również liczne spotkania w Pijalniach E.Wedel, podczas których prezentowaliśmy odmieniony design.

 

Wysyłka kreatywna

Dodatkowo, w pierwszym tygodniu maja 2019 zrealizowaliśmy wysyłkę kreatywną do 60 dziennikarzy i 50 influencerów. Głównym bohaterem press packów wysyłanych do pań była elegancka apaszka, która pożyczyła print z waniliowego opakowania pianek Ptasie Mleczko®, natomiast panowie otrzymali poszetki o takim samym wzorze. Zawierały one również wydrukowaną infografikę, dwie komplimentki oraz komplet siedmiu produktów Ptasie Mleczko® w odświeżonych opakowaniach. W celu większego dotarcia do konsumentów zrealizowaliśmy unboxing wysyłki kreatywnej z pięcioma odpowiednio dobranymi inflencerami – Jankiem Dąbrowskim, Modnym Tatą, Radzką, Klaudią Halejcio i Dorotą Szelągowską, którzy zaprezentowali otrzymane przesyłki oraz przedstawili historię pianek Ptasie Mleczko®.

 

Dedykowany kontent

W ramach kampanii powstały także materiały kontentowe. Redakcja Dzień Dobry TVN jako pierwsza nagrała produkcję znanych pianek i rozmawiała z autorami projektów nowych opakowań. W magazynie Twój Styl ukazał się artykuł „human stories” o młodych ilustratorach współpracujących z E.Wedel, natomiast na portalu natemat.pl dostępna była brandowana sekcja wraz z tekstem o historii Ptasie Mleczko®.

 

Noc Muzeów

Do komunikacji metamorfozy opakowań wykorzystaliśmy popularne wydarzenie Noc Muzeów w Fabryce E.Wedel. Tematem przewodnim edycji 2019 był redesign pianek Ptasie Mleczko®. W ramach eventu zorganizowaliśmy trzy konkursy – z redakcją Nasze Miasto, z influencerem Jankiem Dąbrowskim oraz z konsumentami podczas wydarzenia. W tym roku Fabrykę E.Wedel odwiedził wyjątkowy gość Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

 

Patronat

Ptasie Mleczko® zostało również partnerem wystawy Karola Śliwki pt. „Karol Śliwka. Polskie projekty. Polscy projektanci”.  Na evencie pojawiła się dedykowana infografika z hasłem: Ptasie Mleczko® wspiera sztukę. Podczas wernisażu zorganizowany był sampling produktów, prezentacja nowych printów PM® oraz sylwetki ich projektantów.

Wynik

Wynik

Wynik:

Kampania wygenerowała 110 publikacji w mediach tradycyjnych o łącznej wartości AVE 2 075 050zł z zasięgiem 26 512 414.Zmiana opakowań okazała się interesującym tematem dla tytułów takich jak Party, Uroda Życia, Harper’s Bazaar czy Viva.

Rezultatem wysyłki kreatywnej było 41 bezpłatnych Instastories oraz 2 posty na Instagramie, które uzyskały zasięg 801 966. Press pack spontanicznie zaprezentowali m.in. Martin Stankiewicz i Wujaszek. Natomiast płatny unboxing 5 influencerów osiągnął łącznie 235 170 wyświetleń.

Noc Muzeów była komunikowana m.in. przez Radio Zet, Radia Eska, Polsat News oraz TVN. Post konkursowy na profilu Janka Dąbrowskiego uzyskał blisko 43 tysięcy lajków oraz 336 komentarzy. Ogłoszenie wyników konkursu oraz relacja ze zwiedzania Fabryki E.Wedel na Instastories Janka Dąbrowskiego osiągnęły 56 231wyświetleń.Wydarzenie odwiedziło ponad 2,5 tysiąca osób, w tym 41 dziennikarzy.