Brief

Brief

1 października w Krakowie ruszył Traficar – system wprowadzony przez firmę Express, który umożliwia wypożyczanie samochodów równie łatwo, jak miejskich rowerów. Traficar to usługa wpisująca się w ideę car sharingu, która mimo obecności w ponad tysiącu miastach na świecie, niemalże nie istniała w świadomości polskich konsumentów.

Nasze zadanie polegało na komunikacji wprowadzenia na polski rynek tej nowej usługi oraz zbudowaniu ekstremalnie zaangażowanej społeczności, która stanie się obrońcami marki. Wyzwaniem był fakt, że usługa wystartowała w Krakowie i jedynie tam była dostępna. Grupą docelową nie byli jednak tylko potencjalni użytkownicy usługi i dziennikarze krakowscy, ale media ogólnopolskie, partnerzy biznesowi firmy oraz oficjele z największych miast w Polsce. Musieliśmy więc wykorzystać działania omnichannelowe do wykreowania wizerunku marki zgodnego z tą strategią komunikacji.

blank ratio image

Rozwiązania

Rozwiązania

Mimo tego, że Traficar wystartował w Krakowie, zdecydowaliśmy się na organizację konferencji launch’ujacą usługę w Warszawie. Spotkanie poprowadził Marcin Prokop – dziennikarz silnie związany z tematyką motoryzacyjną od wielu lat. Aby osiągnąć postawione cele, postanowiliśmy podzielić spotkanie na dwie części – konferencję przedstawiającą usługę i partnerów zaangażowanych w jej powstanie oraz debatę, do której zaprosiliśmy ekspertów z zakresu ekonomii współdzielenia oraz innowacyjnych rozwiązań transportowych w Polsce. Poruszyliśmy tematy związane nie tylko ze światem motoryzacji i nowych technologii, ale też aspekty społeczne, ekonomiczne oraz ekologiczne (Kraków to miasto walczące z jednym z najwyższych poziomów stężenia smogu – usługa Traficar jest sposobem na jego obniżenie). Na miejscu dostępne były również samochody Traficar, które goście mogli od razu przetestować, sprawdzając tym samym jak działa aplikacja i sama usługa Traficar.

Utworzyliśmy również kanały komunikacji na portalach, takich jak: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter oraz na stronie Wykop.pl i mikroblogach. Byliśmy odpowiedzialni za pełną obsługę i monitoring sieci.  Przeprowadziliśmy również wiele akcji specjalnych – #trafikołaj, Zostań Ambasadorem oraz #podajdalej, które w dużym stopniu przyczyniły się do realizacji wyznaczonego celu, czyli budowy prawdziwej społeczności traficarowców.

Wynik

Wynik

Na samym wydarzeniu pojawiło się ponad 80 osób, w tym dziennikarze z mediów motoryzacyjnych i ogólnotematycznych, partnerzy biznesowi oraz przedstawiciele władz miast. Konferencja została bardzo pozytywnie odebrana przez zgromadzonych gości i wzbudziła duże zainteresowanie, otwierając szeroką dyskusję na temat m.in. idei car sharingu w Polsce, szeroko rozumianej ekonomii współdzielenia. W ciągu 24 godzin od wydarzenia w mediach – TV, prasie, internecie i social mediach – pojawiło się ponad 100 publikacji, których łączny ekwiwalent reklamowy opiewał na kwotę ponad 115 000 zł.

Po miesiącu od konferencji było to już ponad 450 publikacji, w tym ponad 20 w TV (Polsat News, TVN Turbo, WTK), kilka materiałów radiowych (m.in.PR3, PR1,) oraz około 400 publikacji online – media ogólnoinformacyjne, lokalne, motoryzacyjne, technologiczne.

Komunikację w social mediach prowadzimy również od początku istnienia usługi, czyli od 1 października. W ciągu 3 miesięcy uzyskaliśmy:

Udało nam się także uzyskać wyniki, które w każdym miesiącu plasują nas w ścisłej czołówce pod względem interaktywności, czy zaangażowania: