Brief

Brief

Z okazji Godziny dla Ziemi 2019, WWF Polska postanowiło zmienić swoją typową komunikację by dobitniej uświadomić ludziom, że są nierozłączną częścią ekosystemu i wpływają na degradację natury.

Wielu Polaków zdaje sobie sprawę z tego, w jak złym stanie znajduje się środowisko naturalne, jednak nic sobie z tego nie robi. Potrzebowaliśmy szokującej myśli, która uderzyłaby w emocje ludzi i zmusiła ich do reakcji. Dlatego zniszczenie natury porównaliśmy do zniszczenia domu: najbezpieczniejszego i najintymniejszego schronienia, jakie może posiadać człowiek. Pomógł nam w tym wyjątkowo zaangażowany w problemy ekologiczne polski aktor.

blank ratio image

Rozwiązania

Rozwiązania

W pierwszej części kampanii opublikowaliśmy na Facebooku i Instagramie Marcina Dorocińskiego wstrząsające nagranie, które w ciągu kilkunastu minut stało się viralem. Video poruszyło nie tylko fanów aktora. Zostało udostępnione przez wszystkie mainstreamowe media w Polsce i wywołało lawinę pytań oraz reakcji. Odpowiedzią był kolejny etap, rozpoczynający się od publikacji 30” spotu, w którym Marcin Dorociński ujawnił szokującą tajemnicę związaną ze stosunkiem Polaków do środowiska naturalnego. Kampania znalazła swoje odzwierciedlenie w telewizji, internecie, radiu, kinach, prasie transporcie publicznym i materiałach PR. Dzięki dedykowanej stronie internetowej Polacy mogli także podpisać apel do Prezydenta RP oraz wziąć czynny udział w działaniach o charakterze proekologicznym.

Wynik

Wynik

Nietypowa akcja w ciągu kilku dni zyskała ponad 90 publikacji w portalach informacyjnych i dotarła do ponad 7 milionów Polaków. Same materiały filmowe organicznie osiągnęły zasięg ponad 4 milionów. Liczba wyświetleń przekroczyła ponad 750 tyś, wywołała 13 tyś reakcji, ponad 5 tyś udostępnień… i nadal rośnie.