Koszyki

Warszawski Tygiel

we work

Brief

Najgorętsza inwestycja stolicy

Koszyki znane były w Warszawie od lat. W 2016 przyszedł czas na ich ponowne, długo wyczekiwane otwarcie.
Spektrum działań, za które byliśmy odpowiedzialni było bardzo rozbudowane. Najpierw stworzyliśmy strategię komunikacji i zaprojektowaliśmy identyfikację wizualną. W późniejszych etapach musieliśmy zaangażować społeczność – zarówno wirtualną, jak i rzeczywistą. Koniec przygotowań zwieńczył event otwarcia Koszyków. Wszystkie działania koordynował nasz dział PR.

we work

Rozwiązania

Wszyscy razem

W projekt zaangażowany był każdy dział Walka.

Walk with David
Inspiracją do stworzenia logo Hali Koszyki był oryginalny neon z lat ’60. Opierając się na jego typografii, zaprojektowaliśmy napis „Koszyki”, który następnie umieściliśmy między dwiema liniami, dzięki czemu logo zyskało bardziej nowoczesny charakter. W ten sposób nawiązaliśmy też do historycznej funkcji obiektu – kiedyś, wybierając się na zakupy, listę sprawunków często zapisywało się w klasycznym zeszycie w linie. Neon z logotypem można zobaczyć na pięknie odrestaurowanym budynku Hali od strony ul. Koszykowej.

Stworzony na bazie typografii font „Koszyki” to znak rozpoznawczy Hali. Zawiera wszystkie znaki alfabetyczne i numeryczne. Font jest wykorzystywany w kreacjach outdoorowych w całej Warszawie, w internecie, a także na stronie www.koszyki.com.

Walk Creative
Hala Koszyki – zgodnie ze strategią wypracowaną przez Walk Creative – to „Warszawski Tygiel” – miejsce, w którym przy smakach z całego świata spotykają się różni ludzie – studenci, biznesmeni, rodziny z dziećmi czy okoliczni mieszkańcy, pamiętający Halę sprzed kilkudziesięciu lat.

Kreacje bazują na zdjęciach Piotra Stokłosy i nawiązują do kulinarnego klimatu panującego w Hali Koszyki, jednak przez zestawienie produktów spożywczych z elementami, takimi jak siekiera czy trąbka – intrygują i zapadają w pamięć. Trzyetapową kampanię zaprojektowaną przez Walk Creative można zobaczyć na nośnikach zewnętrznych w całej Warszawie.

Podczas imprezy inauguracyjnej Hali Koszyki, premierę miał film zrealizowany przez Walk Creative z okazji 10-lecia inwestora – firmy Griffin Real Estate. Film wyświetlany był na ścianach obiektu.

Walk Events
Event inauguracyjny miał miejsce 20 października 2016 r. W ramach wydarzenia po raz pierwszy można było zwiedzić Halę oraz spróbować dań, które są w niej serwowane. Podczas otwarcia nie zabrakło również elementów kulturalnych – eventowi towarzyszyła oprawa muzyczna Stanisława Trzcińskiego, który jest autorem kompilacji muzycznych, granych w Hali każdego dnia. Goście mogli zobaczyć dwie wystawy, m.in. wystawę poświęconą historii i renowacji Hali Koszyki. Kulminacyjnym punktem spotkania była emisja, stworzonego przez nas filmu dotyczącego 10 lat działalności Griffin Real Estate, po którym odbył się wyjątkowy pokaz świateł. Event prowadziła Magdalena Mołek, zaś gościem honorowym był minister Mateusz Morawiecki.

Walk Social Media
W momencie startu naszych działań w maju 2016 r., profil Hala Koszyki liczył ok 4 tys. osób. Największym wyzwaniem od tej chwili do czasu otwarcia Hali było utrzymanie stałego zaangażowania fanów. Na koniec października 2016 r. społeczność Hali Koszyki zgromadzona na Facebooku liczyła blisko 32 tys. zaangażowanych osób.

Walk Digital
www.koszyki.com zawiera najważniejsze informacje na temat Hali, w warstwie wizualnej, nawiązując do elementów architektonicznych obiektu. Byliśmy również odpowiedzialni za stworzenie kreacji bannerowych, które były dopasowane treścią do kilku grup docelowych.

Walk PR
Naszym zadaniem było przygotowanie i realizacja trzyetapowej strategii komunikacji (pre-launch, launch oraz post-launch) oraz utrzymywanie stałego zainteresowania mediów w szerokim spectrum tematycznym (inicjowanie dyskusji na tematy związane z rewitalizacją obiektów historycznych, zwyczajów jedzeniowych Polaków, społecznej funkcji Hali). Dodatkowo byliśmy w stałym kontakcie z najemcami Hali Koszyki. Jednak naszym największym wyzwaniem było przygotowanie planu komunikacji 360 oraz koordynowanie działań wszystkich spółek.

Smakowicie dobrze

Wynik

Smakowicie dobrze

Działania w social mediach:
66% zasięgu to zasięg wirusowy
410 436 – największy dzienny zasięg całkowity (24.10.2016)
925 508 – największa dzienna liczba wyświetleń (23.10.2016)

Działania PR:
Tematyka Hali Koszyki regularnie gości w najważniejszych mediach
W ciągu pierwszych 10 dni po otwarciu Hali Koszyki w mediach pojawiło ponad 370 publikacji
Ekwiwalent reklamowy ponad 1 mln zł – jeszcze przez samym otwarciem Hali