Brief

Brief

Fundacja Integracja od 13 lat ostrzega młodych mężczyzn przed niebezpieczeństwami skoków do wody używając tej samej platformy: „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Jednak przez ten czas świat mediów i sposób życia młodych ludzi się zmienił. Coraz mniej oglądają telewizji a coraz więcej czasu spędzają w sieci. Dlatego „Integracja” potrzebowała czegoś nowego. Naszym zadaniem było wymyślenie sposobu na dotarcie do jak największej grupy młodych ludzi przy użyciu minimalnych nakładów finansowych.

Rozwiązania

Rozwiązania

Przede wszystkim musieliśmy znaleźć tanie medium. Kampania bannerowa nie wchodziła w grę. Tworzenie strony www bez kampanii mijało się z celem. Sposób podania komunikatu musiał być na tyle ciekawy, aby rozszedł się po sieci organicznie. Uznaliśmy, że aby zwiększyć szanse na efekt wiralowy musimy połączyć nietypową kreację z równie nietypowym medium. Postanowiliśmy wykorzystać istniejący już w internecie fenomen komicznych opisów aukcji na platformie allegro. Koszt wystawienia przedmiotu to tylko kilka złotych a w zamian otrzymujemy hosting, wiarygodny adres i wolną przestrzeń na umieszczenie dowolnej kreacji. Dowolnej, pod warunkiem że będzie to oferta handlowa. Dlatego też stworzyliśmy humorystyczną serię absurdalnych produktów plażowych niezbędnych każdemu mężczyźnie, który oczekuje szacunku, na jaki zasługuje. Każdy z produktów posiadał cechy, które ułatwiają skok do wody z dużej wysokości – numer popisowy każdego, żądnego szacunku rówieśników chłopaka. Na końcu aukcji na rozbawionych odbiorców czekała zaskakująca puenta.

Wynik

Wynik

Połączenie humoru z nieoczekiwaną, poważną puentą a także użycie nietypowego medium przyniosło kampanii zasięg organiczny ponad 700 tysięcy wyświetleń i artykuły na stronach głównych największych serwisów informacyjnych w kraju. Całkowity koszt mediów: 13 złotych.

Media