Brief

Brief

Forum Gdańsk to wymykająca się wszelkim szablonom galeria handlowa w Gdańsku. Na Targu Siennym i Rakowym znajduje się 170 sklepów i ponad 20 restauracji, a od strony Wałów Jagiellońskich usytuowane są tarasy z widokiem na dachy Głównego Miasta.

Wyzwaniem postawionym przez Multi Development w trakcie przetargu było dopasowanie koncepcji realizacji otwarcia do unikalnego charakteru miejsca. Zadaniem agencji było także opracowanie oryginalnego pomysłu na działania soft openingowe i event centralny.

Proces przetargowy rozpoczął się w 2017 roku, a zakończył lutym 2018 roku.

blank ratio image

Rozwiązania

Rozwiązania

Wygraną w przetargu zawdzięczamy kompleksowemu podejściu do całej oprawy otwarcia. Zaproponowaliśmy klientowi serię działań eventowych, zwieńczonych eventem centralnym oraz stałe elementy scenograficzne, które wpasowały się w charakter miejsca.

W pierwszych dniach otwarcia w przestrzeni Forum stanęła instalacja multimedialna odzwierciedlająca kryzę, która była wyróżniającym się elementem kreacji.

W wnętrzu konstrukcji o przekroju 10 metrów odwiedzający mogli wykonać pamiątkowe zdjęcie 360 stopni z grafikami Forum w tle. Do dyspozycji Gdańszczan pozostawiliśmy także ramkę do zdjęć – monidło – z ciekawą aranżacją świetlną.

Pierwszym etapem realizacji otwarcia Forum Gdańsk był event B2C, który odbył się 1 czerwca. Wówczas centralny punkt Forum, tuż nad kanałem Raduni, stał się sceną z ogromnym ekranem 360 zawieszonym nad głowami odwiedzających. Wydarzenie, ze wsparciem reporterów, poprowadził Bartek Jędrzejak. Osoby, które odwiedziły tego dnia mury Forum mogły wziąć udział w szeregu ciekawych konkursów z nagrodami. Zorganizowaliśmy panele dyskusyjne i wykłady, m.in. o architekturze i urbanistyce miasta, modzie i kulturze. Uczestnicy wydarzenia mogli także oddać się w ręce stylistów. Kolejną angażującą atrakcją były strefy warsztatowe, w których każdy mógł samodzielnie wykonać gadżety i ubrania lub wziąć udział w rodzinnym budowaniu makiety miasta.

W kolejnych dniach byliśmy zaangażowani w nagrywanie teledysku do piosenki Kamila Bednarka ,,Oaza Spokoju”. Teledysk powstały w przestrzeni Forum Gdańsk do dnia dzisiejszego obejrzało ponad 200 tysięcy osób.

6 czerwca zrealizowaliśmy zamkniętą imprezę dla ponad 700 osób. Wyjątkowa scenografia, w której wykorzystaliśmy kilkaset roślin, wydruki wielkoformatowe oraz zaprojektowane pod event meble i elementy scenograficzne zachwyciły gości. Cały taras zamienił się w wyjątkową przestrzeń chilloutową. Gospodarzem spotkania był Filip Chajzer, a oprawę muzyczną wieczoru zapewnili DJ Praktyczna Pani oraz K-Leah i Dharni.

Tego samego dnia tłumy Gdańszczan przybyły na koncert Grzegorza Hyżego. Zwieńczeniem wydarzenia było odsłonięcie rzeźby lwa, zlokalizowanej na fasadzie Iconic Building, z efektowną i ognistą oprawą.

Wynik

Wynik

W weekend otwierający Forum Gdańsk inwestycję odwiedziło ponad 150 tys. osób, co jest rekordowym wynikiem w Trójmieście. Teledysk Kamila Bednarka nakręcony w Forum w pierwszym miesiącu premiery obejrzało prawie 200 000 tysięcy osób.

Za przygotowanie identyfikacji wizualnej Forum Gdańsk odpowiadało Walk with David.

Media