W kategoriach:
Fundacja DKMS systematycznie rozbudowuje bazę osób, które mogą zostać dawcami szpiku i dzięki temu – uratować życie chorym na nowotwory krwi. Fundacja poprosiła nas o przygotowanie kampanii „rekrutacyjnej”, która zachęci potencjalnych dawców do zarejestrowania się w bazie.
Przygotowaliśmy kampanię opartą na insighcie oddającym stan umysłu osób czekających na dawcę szpiku. Dla nich to właśnie czekanie jest najbardziej wyczerpującym psychicznie i fizycznie czasem. Staraliśmy się pokazać i zaakcentować nastrój, uczucia oraz myśli osoby, która (tak naprawdę) żyje tylko nadzieją. W głównym przekazie nawiązaliśmy do świata randkowania i oczekiwania na drugą połówkę – czekanie na dawcę, zwłaszcza jeśli chodzi o czas i emocje, ma wiele wspólnego z czekaniem na ukochaną osobę. Pomysł spotu oparty jest na czekaniu, ale ważną częścią opowieści filmowej jest także zaskakujące pokazanie elementów szpitalnych w domu, które na początku wydają się być dystraktorami, a w rzeczywistości prowadzą widza do rozwiązania.
Użyliśmy tego symbolu także ze względu na grupę docelową, która na portalach randkowych spędza mnóstwo czasu i podobne odczucia są im bliskie. Całą kampanię oparliśmy na haśle – „W Tobie nadzieja na dopasowanie”. W części koncepcyjnej staraliśmy się, aby widzowie naszej kampanii poczuli się tak jak osoby czekające na dawcę. Nasza kampania z otwartością pokazuje pary tej samej płci (czy takie o dużej różnicy wieku), starając się przełamać wciąż istniejące tabu.
Koncept działań zrealizowaliśmy w formatach: reklamy telewizyjnej, reklamy w kinie, online video, citylightów, OOH, radiu oraz działań w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, TikTok). Wykorzystaliśmy charakterystykę niektórych kanałów i dopasowaliśmy przekaz do specyfiki miejsca, np. pre-rolle opraliśmy na elemencie zawieszenia informacji i oczekiwania na nie.
Wyróżnienie w kategoriach:
Kampanie społeczne/ CSR oraz
Film – TV/kino