Naszym zadaniem było przygotowanie kampanii, promującej wystawę w technologii Augmented Reality. Wyzwanie było duże i skomplikowane, ponieważ akcja trwała przez cztery miesiące, odbywała się w kilku centrach handlowych i wymagała wielu różnorodnych materiałów reklamowych.
Celów kampanii było kilka. Najważniejsze z nich to: stworzenie atrakcyjnej rozrywki dla całych rodzin, promocja mądrej zabawy, połączonej z dbałością o ekologię i edukację, generowanie treści na kanały SoMe oraz przyciągnięcie jak największej liczby klientów do wszystkich centrów.
Akcja Kolorowe Centrum Świata to podróż przez egzotyczny świat zwierząt. Mechanizm „podróży” był bardzo prosty. Wystarczyło zainstalować dedykowaną aplikację na telefonie, a następnie zeskanować kod QR, który pozwalał wejść do wirtualnego świata. Zabawa polegała na szukaniu zwierząt, ukrytych na terenie centrum, a także odkrywaniu związanych z nimi ciekawostek.
Dla każdego z centrów stworzyliśmy specjalne pakiety do „obsługi” wystawy. Zestaw materiałów zawierał: plakaty powitalne, naklejki informacyjne na podłogę, ulotki, ploterowane standy w kształcie zwierząt, roadmapy z instrukcją zabawy, mapki z oznaczonymi punktami zabawy oraz naklejki podłogowe do skanowania kodów QR i wyświetlania zwierząt w aplikacji. Ponadto zadbaliśmy o materiały dla dzieci: maski z wizerunkami zwierząt, plakaty
ze zwierzętami, dyplomy, co także zachęcało uczestników do robienia zdjęć i kręcenia filmików. W ramach kampanii ATL przygotowaliśmy kilka wersji grafiki na OOH, a do działań digitalowych – materiały statyczne i plansze do spotu video.
Klienci docenili tak pokazane bogactwo natury, licznie odwiedzając centra handlowe i chętnie dzieląc się zdjęciami i filmami w social mediach, a wystawa została zaadaptowana do 12 centrów handlowych.
Akcją zainteresowały się liczne portale, które zaprezentowały wystawę na swoich stronach. Marka, oprócz korzyści sprzedażowych, zyskała także w wymiarze ESG – jako ta, która zwraca uwagę na proekologiczny i społeczny aspekt swoich działań.