we work

Brief

Brief

ADAMED SmartUP – od 2014 roku realizowany przez Fundację Adamed, powstał, by wspierać rozwój uzdolnionej młodzieży z całej Polski. Najważniejszą częścią tej inicjatywy jest program stypendialny oraz platforma internetowa www.adamedsmartup.pl. Wyzwaniem postawionym agencji było dotarcie do nietypowej grupy odbiorców, jaką są uzdolnieni uczniowie, pasjonujący się naukami ścisłymi i przyrodniczymi oraz zachęcenie ich do udziału w programie naukowo-edukacyjnym ADAMED SmartUP.

we work

Rozwiązania

Komunikacja z odbiorcami inicjowana jest poprzez kanały online, zaś internet to miejsce pierwszego kontaktu z młodzieżą. Osoby zainteresowane udziałem w programie stają przed wyzwaniem rozwiązania naukowych zagadek w specjalnej grze alternatywnej rzeczywistości. Najlepsi zostają poproszeni o wysłanie aplikacji i otrzymują zaproszenie na indywidualne rozmowy z członkami Rady Naukowej. 50 spośród nich uczestniczy w obozie naukowym, po którym najbardziej zaangażowani otrzymują tytuł laureata nagrody głównej i przez kolejne 10 miesięcy korzystają z indywidualnych konsultacji edukacyjnych. Po roku z dziesiątki wyróżnionych zostaje wybrana trójka stypendystów.

W ramach ciągłej rozbudowy programu, Fundacja zawiązała współpracę z Politechniką Warszawską, z którą organizuje weekendowe warsztaty SmartUP Academy. Siłą programu są też mocne relacje z partnerami instytucjonalnymi i naukowymi, ale również z absolwentami ADAMED SmartUP. O trwałości tych kontaktów świadczy udział uczestników w Roadshow, czyli lekcjach pokazowych promujących program w szkołach, ale również zachęcających młodych ludzi do stawiania sobie ambitnych wyzwań.

Istotną częścią programu jest także platforma www.adamedsmartup.pl, na której znajdują się przydatne informacje dla młodych pasjonatów nauki, m.in. filmy edukacyjne z eksperymentami, przykładowe scenariusze lekcji, polecane portale naukowe czy informacje o studiach na polskich i zagranicznych uczelniach. Źródłem wiedzy dla nastolatków są również kanały ADAMED SmartUP na Facebooku, Instagramie i YouTube.

Wynik

W trakcie ośmiu edycji programu udało się nam osiągnąć następujące wyniki:

  • blisko 60 000 zarejestrowanych uczestników,
  • ponad 2 000 000 odsłon strony adamedsmartup.pl,
  • ponad 1 800 000 wyświetleń filmów edukacyjnych,
  • 138 odwiedzonych szkół w ramach lekcji pokazowych Roadshow, w których uczestniczyło ponad 10 878 uczniów,
  • ponad 1 500 uczestników bezpłatnych warsztatów popularnonaukowych ADAMED SmartUP Academy,

 

Również pod kątem medialnym projekt cieszy się niezwykłą prasą. Od października 2014 r. do sierpnia 2022 r. ukazały się tysiące publikacji na temat programu w mediach ogólnopolskich, regionalnych edukacyjnych czy medycznych.