IKEA – niekwestionowany lider branży wyposażenia domu, obecny w Polsce od 63 lat.
Naszym zadaniem było rozbudowanie kampanii #PositiveImpact informującej o wpływie IKEA na polski oraz światowy rynek. Jest to przykład kampanii, który potwierdza, że można tworzyć wspaniałe akcje we współpracy z innymi agencjami kreatywnymi, uzupełniając się wzajemnie. Nasze działania były odpowiedzią na potrzebę opowiedzenia przez markę o tym, jak ważny dla IKEA jest nasz kraj oraz jak bardzo istotnym ogniwem gospodarki, nie tylko naszej, ale i światowej, jest IKEA Polska.
Na potrzeby kampanii stworzyliśmy serię murali, której celem było przekazanie w atrakcyjny sposób dużą liczbę dość skomplikowanych informacji: Polska jest dla IKEA drugim domem już od ponad 60 lat, prawie 100 000 specjalistek i specjalistów z Polski współtworzy IKEA, co 5 produkt IKEA na świecie jest produkowany w Polsce.
Murale powstały w największych miastach Polski: Warszawie (dwie lokalizacje), Wrocławiu, Bydgoszczy i Krakowie oraz miastach, w których zlokalizowane są fabryki IKEA: Olecku, Zbąszynie i Lubawie.
Do pokazania tak rozbudowanego przekazu stworzyliśmy także animację, będącą ruchomą wersją murali – tzw. animural.
Grafika to motyw drogi, która prowadzi oglądającego przez ważne dla IKEA aspekty działalności: historię, produkcję i dostępność produktów na całym świecie.
Ożywienie elementów pozwoliło wydobyć zaskakujące skojarzenia, rozszerzyć pokazane na muralach zagadnienia i wprowadzić dodatkowe symbole, a także możliwość zabawy w ich odkrywanie.
Ponadto odpowiadaliśmy za opracowanie materiałów OOH oraz serii advertoriali dla pracy.
Autorką projektu graficznego na murale, animacje oraz torby bawełniane jest ilustratorka Martyna Wójcik – Śmierska a za produkcję odpowiedzialni byli Good Looking Studio oraz Wake up time.