Brief

Brief

Red Bull Music Academy Weekender to festiwal muzyczny odbywający się w różnych miastach świata m.in. Madrycie, Sztokholmie i Tokio. Każdego roku są na nim prezentowane najświeższe muzyczne zjawiska, unikalne kolaboracje oraz premierowe występy artystów, kształtujących współczesne brzmienie muzyki. Bardzo ważnym elementem jest uwzględnienie lokalnych aspektów, unikalnych dla miasta i lokalizacji wydarzenia, zarówno w doborze line-upu, designie przestrzeni, jak i całości działań promocyjnych. Ważnym wyróżnikiem Weekendera jest odejście od formuły headlinera – oczywiście festiwal ma swoje gwiazdy, ale nie są one porównywalne z topowymi nazwiskami z międzynarodowych festiwali. Akcent pada na występy o wysokiej jakości artystycznej, chcąc pokazać to co wartościowe, a być może niedoceniane.

Naszym zadaniem była kompleksowa produkcja festiwalu. Byliśmy odpowiedzialni między innymi za realizację koncertową (backline, dźwięk, ridery techniczne), opracowanie planu zagospodarowania terenu imprezy, zdobycie niezbędnych opinii, zgód i pozwoleń, opiekę nad artystami (hospitality, transfery, garderoby) i przygotowanie koncepcji kompleksowej identyfikacji wizualnej wydarzenia, w tym KV (który był wykorzystywany w kampanii reklamowej i komunikacji w edycjach 2014-2015).

Rozwiązania

Rozwiązania

Red Bull Music Academy Weekender Warsaw jest jednym z niewielu tak dużych festiwali w Polsce, który odbywa się w centrum miasta. W dużej mierze właśnie ze względu na tę specyficzną i trudną produkcyjnie lokalizację jego organizacja jest dużym wyzwaniem. W 2016 roku, w trakcie trzech dni montaży, a następnie czterech dni wydarzenia musieliśmy dotrzymać ustalonych terminów, realizując działania jednocześnie w 5 obiektach – Teatrze Dramatycznym, na 4. piętrze PKiN, Teatrze Studio, Barze Studio oraz na Placu Defilad. Tak złożone przedsięwzięcie to szereg trudnych organizacyjnie zadań – w każdej lokalizacji należy utrzymać przepustowość stref, zadbać o odpowiednie nagłośnienie, oświetlenie i scenografię, a także bezpieczeństwo.

W ciągu całego trwania festiwalu udało się w pełni wykorzystać wszystkie dostępne przestrzenie, w tym mniej znane w Pałacu Kultury i Nauki. 
Opracowaliśmy również niezależne kreacje scenograficzne na poszczególne sceny festiwalowe.

Wynik

Wynik

Udało się spełnić wyznaczone przez Klienta założenia: wyprzedaliśmy bilety (2015), wzmocniliśmy związek miedzy marką, a najciekawszymi artystami z Polski i z zagranicy oraz upozycjonowaliśmy Red Bull jako kreatora innowacyjnych i nietuzinkowych wydarzeń kulturalnych, a co najważniejsze – podbiliśmy serca warszawskiej sceny muzycznej i miłośników muzyki.

2016
19-22.05.2016
Aż 4 dni i ponad 30 artystów na 5 scenach w Pałacu Kultury i Nauki.

2015
16-18.04.2015
Ponad 30 artystów na 4 scenach Teatru Dramatycznego, Teatru Studio, Baru Studio oraz Placu Defilad.

2014
5-7.06.2014
Ponad 30 artystów występujących na scenie głównej zlokalizowanej na Placu Defilad, oraz na deskach Teatru Studio oraz Bar Studio, oraz dwóch warszawskich klubów.

Media