Gdy w czasie kryzysu ekonomicznego w 2008 roku Pepsi zmniejszyło budżety marketingowe, utraciło dotychczasową pozycję lidera. Tymczasem podczas epidemii SARS firma Alibaba dostarczyła Chińczykom dokładnie takie usługi, jakich wtedy potrzebowali – dziś warta jest 470 mld dolarów.

Obecny koronakryzys stawia przed biznesem liczne wyzwania, a jego skala może zdumieć nawet najwytrawniejszych marketerów.

– Gdy zaczęliśmy odbierać pierwsze niepokojące sygnały z rynku, od razu przystąpiliśmy do intensywnej pracy nad scenariuszami prawdopodobnych zmian w sferze komunikacji marketingowej. W toku prac, analiz zewnętrznych materiałów i raportów oraz własnych obserwacji doszliśmy do wielu wniosków, które zdecydowaliśmy się zebrać w jeden, ustrukturyzowany materiał. Uznaliśmy, że skoro raport powstał i zgadzamy się, że jest wartościowy, warto się nim podzielić.

Joanna Jędrasik – CEO Walk Digital

 

Co zawiera przewodnik po komunikacji w czasie koronakryzysu?

Przewodnik dla marketerów pt. „KORONAKRYZYS – Zagrożenia i szanse. Przewodnik dla marketerów.” przygotowany przez Walk Digital i Walk PR zawiera analizę obecnej sytuacji i prognozy najbliższej przyszłości dla świata marketingu. Publikacja została podzielona na trzy części.
Pierwsza z nich stanowi kompilację wszystkich najważniejszych danych i wskaźników rynkowych pochodzących z rzetelnych źródeł, które odnoszą się do dynamicznej sytuacji w czasie pandemii. Zebrane informacje pozwalają ocenić ostatnie dwa miesiące i oferują unikatowe insight’y.
Sygnały z rynku wskazują na rychły, pokoronawirusowy kryzys, dlatego drugą część poświęcono historycznym analogiom, które mogą pomóc marketerom obrać najodpowiedniejszy kierunek działania.
Poradnik został dopełniony zbiorem kluczowych insight’ów konsumenckich, które pomogą przewidzieć, jak będzie wyglądała nowa normalność po uchyleniu wszystkich obostrzeń.

 

Pobierz darmowy przewodnik po nowej rzeczywistości, przygotowany przez ekspertów z Walk Digital i z Walk PR: