Wyzwanie

Brief

Koncepcja i obsługa medialna premiery aplikacji do streamingu muzyki Empik Music.
Zaistnienie w świadomości dziennikarzy jako realna alternatywa wobec dużych rynkowych graczy.
Wzmocnienie wizerunku marki Empik jako eksperta w zakresie polskiej muzyki, obecnego i aktywnego na rodzimym rynku muzycznym od lat.

Działania

Rozwiązania

Event prasowy
• Bieżące rekomendacje dot. premiery medialnej aplikacji w początkowym okresie rozwoju pandemii COVID-19 w Polsce
• Dobór partnerów do realizacji profesjonalnej konferencji online z transmisją na żywo i odpowiednio zabezpieczonej informatycznie (wydarzenie zamknięte)
• Zaproszenie wyselekcjonowanej grupy dziennikarzy mediów lifestyle’owych, muzycznych, biznesowych i technologicznych
• Nadzór nad odpowiednim przygotowaniem prelegentów
• Kompleksowa obsługa techniczna i medialna konferencji. Przygotowanie scenariusza wydarzenia, oprawy graficznej, prezentacji multimedialnej wyświetlanej na żywo. Bieżąca moderacja czatu online.

Komunikacja PR
• Opracowanie reaktywnego dokumentu Q&A wyczerpującego możliwe pytania ze strony mediów
• Komunikacja launchu aplikacji, przygotowanie i dystrybucja dedykowanych materiałów prasowych do zróżnicowanych tematycznie grup mediów
• Udostępnienie możliwości testowania aplikacji priorytetowym dziennikarzom
• Wykorzystanie kontekstów związanych ze współpracą pomiędzy Empik Music a autorytetami świata muzyki w Polsce podczas follow-upów
• Wycena i koordynacja współpracy płatnej z redakcjami wybranych mediów

Wynik

Efekty

W ciągu kilku pierwszych dni po premierze aplikacji ukazało się ponad 176 publikacji w mediach, o dotarciu ponad 2,1 mln oraz ekwiwalencie reklamowym AVE przekraczającym 620 tys. zł.
Większość publikacji stanowiły autorskie materiały dziennikarzy oparte na rozesłanej informacji prasowej oraz testach aplikacji.
Portal Spider’s Web opisał premierę słowami: „Empik rzuca rękawicę Spotify”. Aplikacja wyraźnie utkwiła w pamięci dziennikarzy mediów technologicznych, którzy w kolejnych miesiącach pozycjonowali ją w swoich tekstach.