we work

Brief

Brief

Opracowanie koncepcji i obsługa medialna premiery aplikacji do streamingu muzyki Empik Music. Zaistnienie jej w świadomości dziennikarzy i konsumentów jako realnej alternatywy wobec dużych, rynkowych graczy. Wzmocnienie wizerunku marki Empik jako eksperta w zakresie polskiej muzyki, obecnego i aktywnego na rodzimym rynku muzycznym od lat.

we work

Działania

Rozwiązania

W ramach działań PR odpowiadaliśmy za organizację i koordynację eventu prasowego. Jego termin zbiegł się w czasie z pandemią COVID-19, dlatego decyzję o realizacji spotkania w formie online poprzedziły liczne rekomendacje dla klienta na temat bieżącej sytuacji. Naszym zadaniem był dobór partnerów do realizacji profesjonalnej konferencji online z transmisją na żywo, odpowiednio zabezpieczonej informatycznie z racji faktu, że wydarzenie było zamknięte – przeznaczone wyłącznie dla wyselekcjonowanej grupy dziennikarzy lifestyle’owych, muzycznych, biznesowych i technologicznych. Po naszej stronie był również nadzór nad odpowiednim przygotowaniem prelegentów, obsługa techniczna i medialna konferencji, przygotowanie scenariusza wydarzenia, oprawy graficznej, prezentacji multimedialnej oraz bieżąca moderacja czatu online.

Równolegle z organizacją eventu, realizowaliśmy zadania z zakresu media relations. Opracowaliśmy Q&A, przygotowaliśmy i wysłaliśmy materiały prasowe dedykowane różnorodnym grupom mediów, udostępniliśmy możliwość testowania aplikacji najważniejszym dla klienta dziennikarzom, a także zrealizowaliśmy kilkanaście współprac reklamowo-redakcyjnych z wybranymi tytułami.

Wynik

W ciągu kilku pierwszych dni po premierze aplikacji ukazało się blisko 200 organicznych publikacji w mediach, o dotarciu ponad 2,1 mln. Portal Spider’s Web opisał premierę słowami: „Empik rzuca rękawicę Spotify”. Aplikacja wyraźnie utkwiła w pamięci dziennikarzy mediów technologicznych, którzy w kolejnych miesiącach pozycjonowali ją w swoich tekstach.