ADAMED SmartUP – od 2014 roku realizowany przez Fundację Adamed, powstał, by wspierać rozwój uzdolnionej młodzieży z całej Polski. Najważniejszą częścią tej inicjatywy jest program stypendialny oraz platforma internetowa www.adamedsmartup.pl. Wyzwaniem postawionym agencji było dotarcie do nietypowej grupy odbiorców, jaką są uzdolnieni uczniowie, pasjonujący się naukami ścisłymi i przyrodniczymi oraz zachęcenie ich do udziału w programie naukowo-edukacyjnym ADAMED SmartUP.
Komunikacja z odbiorcami inicjowana jest poprzez kanały online, zaś internet to miejsce pierwszego kontaktu z młodzieżą. Osoby zainteresowane udziałem w programie stają przed wyzwaniem rozwiązania naukowych zagadek w specjalnej grze alternatywnej rzeczywistości. Najlepsi zostają poproszeni o wysłanie aplikacji i otrzymują zaproszenie na indywidualne rozmowy z członkami Rady Naukowej. 50 spośród nich uczestniczy w obozie naukowym, po którym najbardziej zaangażowani otrzymują tytuł laureata nagrody głównej i przez kolejne 10 miesięcy korzystają z indywidualnych konsultacji edukacyjnych. Po roku z dziesiątki wyróżnionych zostaje wybrana trójka stypendystów.
W ramach ciągłej rozbudowy programu, Fundacja zawiązała współpracę z Politechniką Warszawską, z którą organizuje weekendowe warsztaty SmartUP Academy. Siłą programu są też mocne relacje z partnerami instytucjonalnymi i naukowymi, ale również z absolwentami ADAMED SmartUP. O trwałości tych kontaktów świadczy udział uczestników w Roadshow, czyli lekcjach pokazowych promujących program w szkołach, ale również zachęcających młodych ludzi do stawiania sobie ambitnych wyzwań.
Istotną częścią programu jest także platforma www.adamedsmartup.pl, na której znajdują się przydatne informacje dla młodych pasjonatów nauki, m.in. filmy edukacyjne z eksperymentami, przykładowe scenariusze lekcji, polecane portale naukowe czy informacje o studiach na polskich i zagranicznych uczelniach. Źródłem wiedzy dla nastolatków są również kanały ADAMED SmartUP na Facebooku, Instagramie i YouTube.
W trakcie ośmiu edycji programu udało się nam osiągnąć następujące wyniki:
Również pod kątem medialnym projekt cieszy się niezwykłą prasą. Od października 2014 r. do sierpnia 2022 r. ukazały się tysiące publikacji na temat programu w mediach ogólnopolskich, regionalnych edukacyjnych czy medycznych.