Brief

Brief

Marka SMYK to jeden z polskich “uśpionych” love brandów. Chyba wszyscy pamiętamy Dom Towarowy SMYK w Warszawie, który był największym sklepem zabawkowym w Polsce. Dziś SMYK to nie tylko zabawkowy retailer i producent ubrań dla dzieci – to marketplace o zasięgu światowym. Naszym zadaniem było przygotowanie największej, dorocznej kampanii marki, czyli – kampanii świątecznej. Jej celem było przede wszystkim odświeżenie ducha marki, która nie tylko rozumie magię świąt, ale też, doskonale wie, co to znaczy być dzieckiem.

blank ratio image

Rozwiązania

Rozwiązania

Kampanię oparliśmy na koncepcie: “We do toys, you do Xmas magic”. Smyk dostarcza zabawki, jednak nie one są tu najistotniejsze – ważne są emocje, relacje, wspólna zabawa i magia czasu, która powstaje, kiedy jesteśmy naprawdę blisko. Bo najważniejszy prezent to czas spędzony na wspólnej zabawie, który dajemy naszym dzieciom. Nic nie czyni nas wtedy bliższymi sobie, to właśnie wtedy dzieje się magia świąt.

Zachowując pewną klasyczną konwencję przypisaną filmom świątecznym, chcieliśmy nadać reklamie powiew współczesności. Filarem realizacji tego pomysłu była reżyseria. Przemiana dorosłych w dzieci – tak by była ona magiczna, ale jednocześnie naturalna i bezpretensjonalna. Ważne było stworzenie i ukazanie niezwykłej relacji między dziećmi w różnym wieku, uchwycenie w starszych dzieciach ukrytego pierwiastka dorosłości, autentyzm, wykreowanie sytuacji, które przywołują najlepsze wspomnienia albo sceny z książek familijno-przygodowych w stylu “Pięcioro dzieci i Coś” – to tylko część reżyserskich wyzwań.

Zestawiliśmy swingującą balladę o miłości z filmem o dzieciach bawiących się w starym domu tuż przed Wigilią, co dało zaskakujący efekt dodatkowego wzruszenia i bardzo wyraźnie wzmocniło całościowy koncept. Słowa wybranego do spotu utwory, choć niedosłownie, dopełniły opowieść przedstawioną w filmie.