Prezentacja nowego modelu bezlusterkowego aparatu Nikon Z50 w kontekście podróżowania – lekkiego, poręcznego sprzętu, dedykowanego tym, którzy chcą zmienić smartfon na swój pierwszy aparat z wymiennymi obiektywami.
Działania PR skupiły się wokół organizacji wyjazdu typu incentive, który był doskonałą okazją do przetestowania nowego sprzętu Nikona. W spotkaniu uczestniczyli zarówno kluczowi dla marki dziennikarze, jak i influencerzy podróżniczy, fotograficzni i lifestyle’owi, których obserwuje grupa docelowa – osoby potencjalnie zainteresowane zakupem nowego bezlusterkowca. Event miał nie tylko być okazją do zaprezentowania sprzętu w teorii. Przede wszystkim miał to być wyjazd inspirujący uczestników i dający im mnóstwo okazji do robienia zdjęć – głównie na potrzeby social mediów. Niestandardowa i egzotyczna podróż do Kazachstanu odpowiedziała na te potrzeby, przeplatając górski, zimowy klimat (przełęcz Talgar i ośrodek narciarski Shymbulak) z atmosferą wielkich metropolii (Nur-Sułtan, d. Astana).
Każdy z uczestników opublikował bardzo pozytywne relacje z wyjazdu, w których największą wartością były zdjęcia wykonane aparatami Nikon Z50 i elementy recenzji najważniejszych funkcjonalności sprzętu. Informacje o nowym aparacie Nikona – za sprawą publikacji w mediach i social mediach uczestników – uzyskały ponad 9 milionów dotarcia, zaś wiadomość o pierwszym zakupie Nikon Z50, dokonanym na skutek rekomendacji influencera biorącego udział w wyjeździe, dotarła do nas jeszcze na lotnisku w Warszawie, zaraz po opuszczeniu samolotu.