Browary Warszawskie is a multifunctional city quarter project developed by Echo Investment, which since the laying of the foundation stone has aroused a lot of emotion, especially among Varsovians who know and remember the history of the former breweries and their founders Haberbush and Schiele. By 2020, on the more than 4 hectares of the post-industrial site of the former Warsaw Breweries, a space will be created that will be available not only for business and for everyone looking for a place to spend time with their loved ones. Places for cultural events and meticulously revitalised historic buildings are planned. The space, which has not been used for years, will be adapted to new functions.
Our challenge was to arouse a desire among the capital’s residents to co-create this place. The aim of the communication supporting the investment was to show that this is a new, friendly, easily accessible part of Warsaw, designed with concern for urban harmony and with respect for the history of the place. A plebiscite, during which Varsovians chose the name of the street from three proposals developed jointly with the Museum of Warsaw, rooted the place and its character in the consciousness of the local community.
W budowaniu strategii całego projektu wyszliśmy z założenia, że dobry sąsiad to osoba, której wprowadzenie się nie burzy rytmu życia pozostałych mieszkańców, za to wnosi wiele świeżości i kolorytu. Zasada dobrego sąsiedztwa dotyczy też nowych budynków i dzielnic. One również powinny wpisać się w tkankę miasta i wzbogacić ją, jednocześnie nawiązując do charakteru okolicy. Założenia strategiczne oscylowały wokół zaangażowania mieszkańców Warszawy w tworzenie nowego miejsca, które w przyszłości stanie się dla nich wielofunkcyjną przestrzenią w mikro- dzielnicy.
Kluczowe dla realizacji celów projektu było z jednej strony przygotowanie atrakcyjnych treści (animacje, video, strona www przybliżająca zasady plebiscytu i wartości związane z inwestycją takie jak: dobry smak, nowatorskie podejście, charyzmatyczni i przedsiębiorczy ludzie tworzący to miejsce w przeszłości, otwartość dla mieszkańców), z drugiej zintegrowana kampania promująca te treści. Działania PR realizowane były w oparciu o kanały własne (social media, strona plebiscytu, przestrzeń wokół inwestycji, newsletter), pozyskane (media relations), kupione (kampania radiowa, prasowa, realizowane w komunikacji miejskiej) oraz partnerskie (media Urzędu Dzielnicy Wola, Wolskiego Centrum Kultury oraz Muzeum Warszawy).
Thanks to effective PR activities, the city’s new quarter is becoming an increasingly well-recognised brand not only on the Warsaw property market. The poll to name the new street received 1,067 votes in 21 days. 440 votes went to Haberbusch and Schiele Street, which shows how important history is for the residents of the capital.
The ‘Your street’ project has helped to build a strong foundation for further image-building activities, aroused interest in the investment and involved residents.