Brief

Brief

CityBee to firma świadcząca usługi wynajmu samochodów na minuty. Marka jest pionierem współdzielonej mobilności w Europie Środkowo-Wschodniej i liderem carsharingu na Litwie, gdzie działa od 2012 r., dysponując flotą ponad 1000 samochodów osobowych i dostawczych różnych modeli.

W Polsce usługa CityBee jest dostępna od października 2018 r. W tej chwili we flocie CityBee jest 175 samochodów dostawczych dostępnych w dziesięciu aglomeracjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Śląsku, Łodzi, Poznaniu, Białymstoku, Lublinie i Bydgoszczy. W sezonie letnim stołeczni użytkownicy mogli skorzystać z e-hulajnóg, a we wrześniu 2019 r. w Warszawie i Trójmieście operator udostępnił busy 9-osobowe – jest to pierwsza tego typu usługa w Polsce.

WYZWANIE

Naszym celem było zbudowanie świadomości usług BIG Carsharingu, jako alternatywy dla usług transportowych lub posiadania własnego samochodu dostawczego. Komunikacja CityBee to również edukacja Polaków na temat zalet współdzielonej mobilności oraz bezpiecznego korzystania z e-hulajnóg.

Rozwiązania

Rozwiązania

WALK PR opracował strategię PR marki, którą sukcesywnie realizuje. Prowadzi aktywne biuro prasowe, w ramach którego redaguje materiały prasowe, nawiązuje relacje z mediami, pozycjonuje ekspertów, realizuje wysyłki kreatywne oraz zarządza współpracą z mediami płatnymi.

Zespół jest odpowiedzialny za bieżące doradztwo w zakresie komunikacji, wsparcie komunikacji dla nowych usług i zarządzanie kryzysowe. Kreuje i koordynuje akcje specjalne skierowane do mediów oraz użytkowników CityBee.

Przykładową akcją specjalną skierowaną do dziennikarzy było Mobilne Biuro Prasowe CityBee – przestrzeń ładunkowa jednego z samochodów dostawczych została zaaranżowana na biuro, w którym odbywały się spotkania z dziennikarzami.

Wynik

Wynik

W ciągu roku (październik 2018 – październik 2019) działania biura prasowego wygenerowały prawie 2700 publikacji w mediach tradycyjnych o łącznej wartości AVE 8 412 427 zł z dotarciem 11 519 556. Ponad 17% publikacji zawiera cytaty przedstawicieli firmy. Tematami związanymi z marką CityBee zainteresowaliśmy nie tylko media branżowe, ale też lifestylowe, ogólnoinformacyjne i podróżnicze.

Do kluczowych publikacji na temat marki można zaliczyć m.in. artykuł z informacją o nowej usłudze CityBee w Rzeczpospolitej czy udział w felietonie Pytania na Śniadanie o rosnącej modzie na e-hulajnogi w Warszawie. Oba materiały zawierały pozycjonowanie eksperckie Cezarego Dudka – Communications Managera CityBee Polska.